czwartek, 07 października 2010

Cykl reportaży słynnego pisarza to rezultat podróży po obu krajach i próba obiektywnego spojrzenia na konflikt. Teksty wywołały gwałtowne reakcje Izraela. Peruwiański pisarz przemierzył wzdłuż i wszerz oba walczące ze sobą kraje, próbując odpowiedzieć na pytanie, jak osiągnąć pokój i czy w ogóle jest on możliwy. Rozmawiał ze skłóconymi stronami, starając się przyjąć ich punkt widzenia. Doceniając osiągnięcia Izraela, w imię wolności i sprawiedliwości przeciwstawił się jednak jego polityce zbrojnej, co wywołało furię Tel Awiwu.

Kiedy w makabryczny sposób zamordowany zostaje młodziutki śpiewak boler, tropem zbrodniczej zagadki podąża dwójka nietypowych policjantów. Silva, mistrz dedukcji, który potrafi skłonić do mówienia najbardziej opornych milczków, oraz Lituma, poznający arkana policyjnej sztuki asystent o bogatej wyobraźni. Cóż jednak może uczynić przedstawiciel władzy wobec siły miłości, szaleństwa i namiętności, nawet jeśli ucieleśnieniem jego obsesji jest znacznie starsza mężatka o rubensowskich kształtach?

Kto zabił Palomina Molero? jest nietypową powieścią detektywistyczną, w której zapadłe mieściny Peru tętnią namiętnością, zakazana miłość prowadzi do zbrodni, a rozwiązywanie zagadki to subtelnie poprowadzona dyskusja o istocie zła i kłębowisku uczuć.

Pewnego dnia w andyjskiej miejscowości pojawia się dziwny nieznajomy. Kupuje ziemię, a dom, który zbuduje - pomaluje na zielono. Tubylców zaskakuje obszerny salon i sześć małych pokoików na górze, a także zamówione wyposażenie składające się z tuzina łóżek, sześciu umywalek, sześciu luster i tyluż nocników. Pojawiają się podejrzenia i plotki, aż pewnego dnia ksiądz García zagrzmi podczas niedzielnej mszy, że nad Piurą unosi się moralne zagrożenie. Jednak to, co dla jednych jest symbolem zła i celem świętej wojny, dla innych przybytkiem zakazanych uciech, a dla wielu zwykłą knajpą, dla dwojga ludzi stanie się azylem wielkiej miłości.

autor Adrian Sz. recenzja
Proza iberoamerykańska cieszy się w Polsce od dawna sporym i zasłużonym powodzeniem. Pisarze tacy jak Isabel Allende (Chile), Gabriel Garcia Marquez (Kolumbia) czy Carlos Fuentes (Meksyk) mają w wielu księgarniach własne półki, na nich zaś wystawiane są kolejne wydania starych i całkiem świeżych dzieł zza Atlantyku. Do grupy tej należy także pochodzący z Peru Mario Vargas Llosa. Moim prywatnym zdaniem to jeden z najlepszych współczesnych twórców ciekawej i pięknej literatury. Llosa słynie z tworzenia wielowątkowych, misternie utkanych fabuł, w których w genialny sposób osadza rewelacyjnie naszkicowane postaci zróżnicowanych bohaterów. Wojna Końca Świata nie jest jego nowym utworem. Powstała w 1981 roku i od tego czasu zdążyła sobie zdobyć pozycję na świecie. Zdaniem niektórych krytyków książka ta jest najlepszym dziełem autora, choć to akurat pozostaje kwestią gustu. Korzystając z okazji, że ukazała się w Polsce w porządnym, estetycznym wydaniu, warto poświęcić chwilę na zapoznanie się z jej recenzją, choć pewnie większość czytających ten tekst osób domyśla się, że niespodzianek nie będzie.

Wojna Końca Świata to pozycja, której nie krępuję się określić mianem dzieła. Nie jest to pierwsze lepsze czytadełko, które pochłania się dla zabicia czasu. To raczej kawałek doskonałej literatury pięknej, stworzonej ze znawstwem, wyczuciem i miłością do słowa pisanego. Jestem pod wrażeniem tej książki i zaryzykuję stwierdzenie, że jest to jedna z lepszych, jakie kiedykolwiek przeczytałem. Do swojej opinii nikogo nie przymuszam, bo jest to kwestia osądu subiektywnego. Z całą odpowiedzialnością mogę jednak podkreślić, że jest to książka co najmniej bardzo dobra.

Czemu? Po pierwsze fabuła. Jest bardzo rozbudowana i naszkicowana z rozmachem. Ogromu zamierzeń autora nie jesteśmy w stanie poznać, dopóki nie zagłębimy się bardzo głęboko w jego powieść, nawet jeśli wydaje się nam, że już po paru stronach "wiemy o co chodzi". Otóż nie wiemy, gdyż Mario Vargas Llosa perfekcyjnie reżyseruje spektakl, jakim jest czytanie kolejnych stron jego książki. Steruje naszymi emocjami, dba o to, byśmy się nie nudzili, ale i nie przytłacza prędkością zdarzeń. Kolejna bowiem, obok fabuły, cecha tej książki to świetny rytm. Słowa i zdania, które autor konstruuje z lubością i smakiem, żyją własnym życiem i same w sobie są piękne. Taką książkę, jak ta, czyta się z przyjemnością dzięki samemu językowi powieści, diametralnie innemu od tego, do czego przyzwyczajają nas pozycje popularne.

Wysoko ocenić należy portrety bohaterów książki. Do czynienia mamy z kilkoma pierwszoplanowymi oraz z plejadą "pomocniczych", którzy pojawiają się na chwilę bądź na dłużej, ale egzystują gdzieś w tle opowieści. Nie zmienia to jednak faktu, że z każdym z nich wiąże się historia, na ogół okrutna, brutalna i zadziwiająco niepokojąca. Postaci stworzone piórem Maria Vargasa Llosy są prawdziwsze w swoich cierpieniach i głębokich przeżyciach niż niejeden z ludzi, których znamy z naszego życia.

Co właściwie jest tematem książki? Na to pytanie nie sposób odpowiedzieć jednym zdaniem. Jest to rzecz o wierze, o religii, o poświęceniu, o dochodzeniu do wiedzy. Jednocześnie jest to opowieść o tym, że nie ma jednej prawdy i jednego spojrzenia na świat. Nawet wtedy, gdy w grę wchodzą sprawy szczególnie ważne. Głównym bohaterem książki jest Nauczyciel - stary, stargany życiem mężczyzna, bezgranicznie oddany Bogu, przemierzający bezkresy Brazylii i przekazujący okruchy ożywiającej go wiary ludziom z marginesu: biedakom, żebrakom, bandytom, prostytutkom. W pewnym momencie jego wiara skłania go do przeciwstawienia się państwu. Dochodzi do rebelii, która ma być tytułową wojną końca świata. Czy jednak jest to starcie pomiędzy zastępami anielskimi a antychrystem, czy też zwyczajny bunt grupki oderwanych od rzeczywistości szaleńców, nie przyjdzie nam się dowiedzieć zbyt prędko. Prawdziwa zresztą odpowiedź na to pytanie jest ukryta. To my sami musimy to ocenić. Oczywiście dopiero po bardzo satysfakcjonującej lekturze książki.

Wobec powyższych okoliczności, mogę z pełną odpowiedzialnością polecić Wojnę Końca Świata. Zdaję sobie sprawę z faktu, że nie jest to pozycja dla wszystkich. Z pewnością przypadnie do gustu czytelnikom lubującym się w cokolwiek magicznej literaturze iberoamerykańskiej. Każdy, kto czytał wcześniej jakieś książki Maria Vargasa Llosy i jest o nich dobrego zdania, powinien absolutnie koniecznie zapoznać się z niniejszą pozycją. To prawdziwa uczta dla wielbicieli pięknego słowa pisanego. A jednocześnie spora cegiełka, zapewniająca kilka dni smakowitej rozrywki.
Historia amazońskiego plemienia Macziguengów i ważnej roli, jaką pełnili w nim gawędziarze - wędrowni opowiadacze, przekaziciele wieści codziennych, a także legend i symboli, będących fundamentem istnienia ukrytej przed światem społeczności.
Powieść to jednocześnie rekonstrukcja losów przyjaciela z lat studiów - Żyda, Saula Zuratasa, etnologa, który próbując odnaleźć dowody na istnienie maczigueńskich gawędziarzy, w końcu sam przemienił się w jednego z nich.


Llosa prowadzi nas przez świat szamańskich praktyk, znachorów i czarowników. Snuje opowieści o księżycu, wykradaniu kosmyków włosów, o tym jak leczyć członek ukąszony przez osę i o tym... jaki amulet nosi w portfelu. Pełno tu mitów, zjawisk nadprzyrodzonych, legend, rytuałów i magii.

Gawędziarz to także opowieść Llosy o sobie samym. O wyprawach do dżungli amazońskiej, o przyjaciołach, pracy uniwersyteckiej, badaniach lingwistycznych, programie telewizyjnym pt. "Wieża Babel", dla którego robił wywiady z Borgesem, Sabato, Miłoszem. To powieść o tym, jak opowiadać historię.

"Od czasów mych nieudanych prób napisania jakiejś historii o gawędziarzach maczigueńskich, na początku lat sześćdziesiątych, temat ten wciąż za mną chodził. Wracał co jakiś czas niczym stara, niewygasła miłość, ponownie wybuchająca płomieniem. Nieustannie notowałem pomysły, zapisywałem całe zeszyty, by je następnie drzeć."

Szarmancki świntuch Rigoberto, jego zmysłowa żona Lukrecja i mały manipulant Fonsito, bohaterowie skandalizującej Pochwały macochy, wracają w wielkim stylu.

Gdy Fonsito, pasierb doni Lukrecji, posuwa się o krok za daleko i uwodzi macochę, małżonkowie się rozstają. Gniew mija jednak szybko, a pozostaje tęsknota, namiętność i erotyzm. Widząc, jak rozdzieleni kochankowie męczą się i szamoczą z własnym sumieniem, mały Fonsito przystępuje do akcji. Rozpoczyna serię intryg, by doprowadzić do pojednania.
Vargas Llosa nie spuszcza z tonu: zalewa czytelnika strumieniem zmysłowości i fantazji, każąc się domyślać, ile z jego historii jest prawdą, a ile erotycznym marzeniem. Bohaterowie kuszą się i uwodzą, prowadzą gierki i fantazjują, bez pruderii i z humorem opowiadając o swoich seksualnych przygodach - czy może tylko namiętnych marzeniach? Vargas Llosa każe nam od nowa przemyśleć to, co uważamy za miłość, seks i fantazję.

Pełna pasji opowieść o dwóch niespokojnych duszach.

Paul Gauguin, wybitny malarz, ucieka od życia paryskich koterii artystycznych i jedzie na Tahiti. Liczy na to, że życie z daleka od Francji, złożone z seksu oraz najbardziej pierwotnych emocji pozwoli mu zdrapać nalot cywilizacji i powrócić do korzeni sztuki.
Flora Tristan to rewolucjonistka, pisarka i agitatorka, która wierzy, że dobroć, miłość i seks mogą zbawić świat. Opuszcza męża i wyrusza na misję tworzenia utopijnego społeczeństwa wśród bohemy i robotników francuskich miast.
Oboje są uciekinierami. Oboje mają wizję wielkiego przeobrażenia. Łączy ich gorączkowy upór i wiara w to, że człowiek znów może być autentyczny. Jednak utopii nie sposób stworzyć... Lecz można się zbawić na własny rachunek?
W swej przesyconej erotyką powieści o dwóch autentycznych postaciach XIX wieku Llosa szuka odpowiedzi na zasadnicze pytania nurtujące współczesnych czytelników: czy można wyrwać się z szarzyzny życia i naprawdę zmienić świat, choćby wokół siebie?

"Raj tuż za rogiem to wspaniała powieść o tym, że raju na ziemi nie ma, ale że warto walić głową w mur."

Artur Domosławski, "Gazeta Wyborcza"
 
 Skandal.
Tę powieść powinno się spalić.
Nie czytaj jej. Odłóż z powrotem na półkę.
Jest zbyt rozpasana, perwersyjna i wyuzdana.
Mario Vargas Llosa musiał pisać tę książkę z uśmieszkiem wyrafinowanego oszusta, którego nic tak nie cieszy, jak naciąganie czytelnika. W samym środku gęstego od namiętnych uniesień małżeńskiego życia don Rigoberta i doni Lukrecji, tkwi niewinne pacholę. Mały Fonsito, syn z pierwszego małżeństwa don Rigoberta, nie ma co konkurować o względy ojca z piękną kobietą o ponętnych kształtach, jakimi natura hojnie obdarzyła szczęśliwą pannę młodą. Niewinność dziecka tłamszona jest przez moralną rozwiązłość rodziców.
A może dziecko wcale nie jest dzieckiem, a niewinność ma zbyt wiele wspólnego z rozwiązłością?Kto tu właściwie jest krętaczem...
Foncito, Rigoberto, Lukrecja czy Mario Vargas Llosa?
A może jednak czytelnik, skoro sięga po powieść, której nie powinien czytać?
"Ciotka Julia i skryba" to czysta rozpusta, ale "Pochwała macochy"... Nie, nie czytaj tej książki!

Rozmowa w ?Katedrze? to niezwykła historia ludzi żyjących w Peru, w latach 50., w czasie dyktatury wojskowej, której przywódcą był generał Manuel Apolinario Odría.
Akcja książki rozgrywa się na kilku płaszczyznach ujawniających kulisy i mechanizmy władzy dyktatora jak i jej wpływ na życie zwykłych ludzi. W popularnym barze o znaczącej nazwie ?Katedra? spotykają się Santiago Zavala, który wyrwał się spod władzy lojalnego wobec rządu ojca, Ambrosio - człowiek ze społecznych nizin, znajomy Cayo Bemudeza bliskiego współpracownika prezydenta.


Rozmowa, uznawana jest za najważniejsze dzieło Vargasa Llosy. Sam Autor mówi o niej
w ten sposób: ?Żadna inna powieść nie przysporzyła mi tak wiele trudu. Dlatego gdybym musiał kiedyś uratować coś z pożaru, wyniósłbym właśnie tę książkę?.

Najnowsza powieść Mario Vargasa Llosy!

Miłość, która naznacza los.
Kobieta, która jest zdolna do wszystkiego.
Szelmostwa, które doprowadzają mężczyznę do granic szaleństwa.

Życie Ricarda wyglądałoby zupełnie inaczej, gdyby jako nastolatek nie poznał niegrzecznej dziewczynki. Od pierwszego spotkania przez niemal pięćdziesiąt lat ukochana będzie bez uprzedzenia pojawiać się i równie niespodziewanie znikać z jego życia. Każdy jej powrót - w Limie, Paryżu, Londynie, Tokio i Madrycie - zbiegnie się z odsłoną kolejnej sceny w dziejach najnowszej historii świata. Femme fatale jak tajemniczy demiurg decyduje o życiu Ricarda, jest wszystkimi kobietami na raz, pozostając jednocześnie tylko niegrzeczną dziewczynką.

Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki to historia miłości, inspirującej, toksycznej i perwersyjnej, która nadaje życiu sens, a zarazem bezlitośnie go odbiera.

To studium miłości odciętej od całej mitologii romantycznej () Mieści się w niej wiele, wszystko co jest związane z naturą człowieka: instynkt, seks, namiętność, także ta duchowa, fantazmaty, które kształtują nasze relacje, czynią nas lepszymi czy gorszymi ludźmi.
Mario Vargas Llosa

Mario Vargas Llosa (urodzony 28 marca 1936 roku w Peru), jeden z najwybitniejszych współczesnych pisarzy, autor wielu powieści, opowiadań, sztuk teatralnych i literatury faktu, publicysta i polityk. Pisać zaczął już we wczesnej młodości, a swą debiutancką powieść Miasto i psy wydał w wieku dwudziestu siedmiu lat. Jest laureatem wielu prestiżowych nagród literackich i jednym z poważniejszych kandydatów do nagrody Nobla.
Wśród jego najlepszych powieści znajdują się między innymi Rozmowa w "Katedrze", Ciotka Julia i skryba, Kto zabił Palomina Molero?, Święto kozła, Pantaleon i wizytantki, Zielony dom. W swojej twórczości Llosa sięga do wielu gatunków i konwencji literackich, nie stroni od wątków autobiograficznych i wyrafinowanych gier z czytelnikiem. W najnowszej powieści w mistrzowski sposób snuje historię niebezpiecznej miłości Ricarda do pewnej niegrzecznej dziewczynki.

W małej indiańskiej wiosce położonej w Andach gwałt jest czymś codziennym. Porwania, zbrodnie i terror Świetlistego Szlaku rujnują kraj, choć rzekomo mają zbudować nowy, sprawiedliwy świat.
Policjant Lituma wraz ze swoim pomocnikiem Tomasitem przebywają na posterunku w andyjskiej wiosce Naccos, stale zagrożeni napadem maoistowskich bojowników Świetlistego Szlaku. Usilnie starają się znaleźć odpowiedzialnych za śmierć trzech zaginionych w kopalni osób, konfrontując się z wrogo nastawionymi i nieufnymi mieszkańcami okolic oraz bywalcami knajpy Dionisia i jego żony Adriany, uznawanej za czarownicę.
Jako kontrapunkt dla brutalnej rzeczywistości pojawia się opowiadana podczas bezsennych nocy historia o starej miłości Tomasita do Mercedes, dziwki, którą wybawił od tortur swego szefa.
Indiańskie wierzenia, wróżby z liści koki, pojawiający się groźny pishtaco i duch muki, dodają kolorytu i komplikują śledztwo policjantów. Lituma ma cechy reportażu, odkrywa nędzę peruwiańskiej prowincji, gdzie nie dociera demokracja, prawa człowieka nie istnieją, gdzie panuje zwyrodnienie i przemoc, a jedynym rozwiązaniem jest karabin maszynowy.
Tylko mistrzostwo Mario Vargasa Llosy jest w stanie udźwignąć dramatyzm tematów zaangażowanych.

Ciotka Julia i skryba to majstersztyk nurtu "lekkiego", wirtuozerski popis autoironii, a zarazem perfekcyjny komentarz do popkultury i jej recepcji. Kiedy powieść ukazała się po raz pierwszy, wzbudziła sporo kontrowersji, do czego niewątpliwie przyczyniły się wyraźne aluzje autobiograficzne Vargasa Llosy.

Urania Cabral miała dziewiętnaście lat, gdy opuściła Dominikanę. Teraz, po trzydziestu latach, wraca, by raz jeszcze skonfrontować się z koszmarami przeszłości. Jej ojciec był ministrem w rządzie dyktatora Rafaela Trujillo i jego zaufanym człowiekiem. Znajdując się wewnątrz nieludzkiej machiny terroru, musiał wciąż lawirować między posłuszeństwem i moralnością, aż do dnia, kiedy ręce dyktatora sięgnęły po to, co miał najcenniejszego...

Święto kozła jest jedną z najważniejszych i najostrzejszych książek Llosy. Niepokorni
i podporządkowani, kombinatorzy i naiwniacy, wywrotowcy i ci, którzy płaczą nad zwłokami tyrana składają się na elementy strasznej panoramy roztoczonej przez peruwiańskiego mistrza. To historia o krzywdzie, która nie przestaje boleć po latach,
a zarazem studium umysłowego spustoszenia, jakie rządy terroru sieją wśród zwykłych ludzi.

Czy nim pogardzasz? Nienawidzisz go? Wciąż jeszcze? "Już nie", mówi głośno. Nie wróciłabyś tutaj, gdyby uraza tkwiła w tobie nadal, gdyby rana krwawiła, rozczarowanie gnębiło cię i zatruwało, jak za młodych lat, kiedy nauka i praca były dla ciebie obsesyjnym sposobem na to, żeby nie pamiętać. Wtedy, o tak, wtedy go nienawidziłaś. Każdą cząstką swej osoby, wszystkimi myślami i uczuciami, jakie tkwiły w tobie. Życzyłaś mu nieszczęść, chorób, wypadków. Bóg cię wysłuchał, Uranio. A może raczej diabeł.
środa, 06 października 2010

Czwarta część rozpoczętego Melancholią sukuba cyklu przygód miłosnych uwodzicielskiej demonicy, filmowanego przez wytwórnię Fox TV
Richelle Mead zdobywa światowe listy bestsellerów, a w Australii wyprzedza Stephenie Meyer
Przybierają postać nieziemsko pięknych kobiet.
Wabią mężczyzn i budzą w nich pożądanie.
Sukuby - uwodzicielskie i mordercze demony...
Georgina jest bardzo złym sukubem...

Taki zarzut to jeszcze pół biedy - w końcu sukuby powinny być bardzo złe - ale szef Georginy twierdzi, że ostatnio wyraźnie opuściła się w pracy. Może to skutek zerwania z Sethem, jej śmiertelnym chłopakiem, że jest wiecznie wkurzona i kłóci się z kim popadnie? Tak czy siak, arcydemon postanawia oddelegować Georginę do Vancouver. Siarczysty mróz i nowa, całkiem żywa dziewczyna Setha to już wystarczający powód, by popaść w depresję. A teraz jeszcze arcydemon znika bez śladu...
Czy z taką diabelską łamigłówką poradzi sobie sukub ze złamanym sercem?

Richelle Mead należy do czołówki młodych amerykańskich autorek paranormalnych romansów, pełnych lekkości, poczucia humoru, seksu i napięcia. Akcja jej bestsellerowych powieści osadzona jest w realiach wielkich współczesnych miast, a demoniczni bohaterowie kierują się uczuciami.
W styczniu 2011 dalsze perypetie uczuć i zmysłów Georginy Kincaid

Mam na imię Agnieszka. Moje mieszkanie ma na imię Instytut. Dwanaście godzin temu zostałam w nim uwięziona. Mój dom jest moim więzieniem. Nie mogę z niego wyjść. Nikt nie może do niego wejść.
Kamienica w centrum Krakowa. Siedem osób, które nie mogą się z niej wydostać. Krwawy napis: "To nasze mieszkanie", jest jedyną wskazówką, jaką otrzymują. Wkrótce rusza lawina makabrycznych zdarzeń. Czy komukolwiek uda się uciec?

Przeraziły cię filmy Cube czy The Ring? Po lekturze Instytutu nie będziesz mógł zasnąć!

"Przeczytałem! Na jednym oddechu. Mocna rzecz. To najlepsza z powieści Żulczyka."
Borys Lankosz, reżyser Rewersu
opowiadanie

SPRZEDAŻ OD 06-10-2010!
Pięć subtelnych opowiadań psychologicznych nagrodzonego Bookerem autora Okruchów dnia i Nie opuszczaj mnie , połączonych uniwersalnymi tematami - miłości, muzyki i nieubłaganego upływu czasu. Oblewane łagodnym światłem zakątki Wenecji, mieszkanie w gwarnym Londynie, sala w ekskluzywnym hotelu w Beverly Hills stają się sceną wydarzeń, na której pojawiają się kolejne postacie - marzyciele, muzycy, blaknące gwiazdy estrady. Każde z nich znajduje się w przełomowym momencie swojej drogi życiowej. Ishiguro opowiada o życiu i jego wartości, o poszukiwaniu sensu i porządku w przemijającym świecie. Wspólną cechą "nokturnów" jest ich lekkość i humor pod tym względem stanowią prawdziwe perełki. Polak, grający na gitarze na Placu św. Marka w Wenecji, spotyka amerykańskiego śpiewaka, który był bożyszczem jego matki w okresie rządów komunistycznych. Inny muzyk, niedoceniony saksofonista, zostaje zmuszony przez swojego menedżera do operacji plastycznej. Dochodząc do siebie w ekskluzywnym hollywoodzkim hotelu spotyka tam wielką gwiazdę mediów - po podobnej operacji. Nocna wędrówka tej pary obandażowanych upiorów to gotowy fragment komedii filmowej. Młody węgierski wiolonczelista, koncertujący na włoskiej prowincji, ulega przemożnemu wpływowi znacznie starszej Amerykanki pozującej na wirtuoza i bierze u niej lekcje gry

Wojny perskie, były jednym z najdramatyczniejszych konfliktów, jakie oglądał świat grecki, a ich znaczenie, zarówno dla starożytnych Greków, jak i dla całej zachodniej cywilizacji było i jest niebagatelne. Stanowiły one walkę o przetrwanie garstki niepodległych poleis, przeciwko potężnemu Imperium Perskiemu, dysponującemu nieograniczonymi wręcz zasobami ludzkimi i materialnymi. Starcie to, miało znacznie głębszy sens, gdyż stanęli naprzeciw siebie ludzie miłujący nade wszystko wolność oraz bezwolni słudzy despotycznej monarchii. Doszło do starcia dwóch całkowicie odmiennych cywilizacji, przy czym wszystko wskazywało na to, iż stosunkowo nieliczni Grecy będą musieli ulec napierającej potędze perskiej, tak jak wcześniej stało się to z innymi narodami.

SELKAR.PL - Centrum Taniej Książki

Dokładnie 7 października 2004 roku księgarnia SELKAR formalnie rozpoczęła działalność w Polsce. Kochani, to już 6 lat jak jesteśmy na rynku. Chcemy Wam serdecznie podziękować, że jesteście z nami! Bez Was nasza księgarnia SELKAR nie rozwijałaby się tak szybko. Codziennie udowadniacie niedowiarkom, że Polska czyta i chce czytać coraz więcej!

 

Z okazji naszych szóstych urodzin zapraszamy Was do świętowania razem z nami, a będzie to trwało aż całe najbliższe dwa tygodnie (dokładnie od 4 do 17 października). Będziemy rozdawać na naszym forum i facebooku firmowe koszulki, bony na zakupy w naszej księgarni oraz książki z autografami. Przygotowaliśmy też specjalną akcję promocyjną. Na początek każdy z Was dostanie 10% kod rabatowy ważny do 10 października 2010 na zakupy w naszej księgarni! 

Kod rabatowy: 6urodziny

Kod należy wpisać w odpowiednie pole na stronie selkar.pl przy dokonywaniu wyboru płatności. Kodu rabatowego można użyć tylko raz. Uwaga! Promocji nie łączymy!


wtorek, 05 października 2010

Oryginalna książka kucharska znanej restauratorki prowadzącej program "Kuchenne rewolucje" w TVN. Przewodnik po kuchni, emocjach i ...kolorach. "Czaruje kolorem, smakiem i zapachem" - pisze autorka, proponując setki wyrafinowanych przepisów na różne dania, uporządkowanych według emocji i kolorów. Pożądanie - fioletowy, zazdrość - żółty, zaloty - różowy, miłość - czerwony, zdrada - czarny itd.

Przeglądowy Atlas Świata - stanowi kontynuację Popularnej Encyklopedii Powszechnej. To unikatowe dzieło przygotowane zostało przez zespół wybitnych specjalistów, naukowców z Uniwersytetu Jagiellońskiego, pod redakcją prof. dr hab. Rajmunda Mydela. W pięciu tomach zamieszczony zostanie wyczerpujący opis wszystkich kontynentów naszego globu, w tomie szóstym znajdzie się syntetyczny obraz wszystkich aktualnych problemów świata, od przemysłu po ochronę przyrody.

Przeglądowy Atlas Świata to opracowanie nowoczesne, i atrakcyjne, zaopatrzone w liczne tabele, zestawienia, wykorzystujące m.in. mapy oparte na zdjęciach satelitarnych, a także fotografie, które pozwolą łatwo i szybko zapoznać się z tym, co zainteresuje Czytelnika w dowolnym punkcie Ziemi. Może także służyć jako podręcznik do nauki geografii. Wydawnictwo obejmuje najnowsze dane statystyczne i faktograficzne. Całość jest opracowana przejrzyście i estetycznie, z użyciem druku wielobarwnego (wszystkie strony są w pełni kolorowe). Szczególny nacisk autorzy położyli na turystykę, ukazując wszystko, co na świecie warto zobaczyć, z czym warto się zapoznać.

Zarówno kartograficzna jak i opisowa część książki powstała głównie przy użyciu bogatych źródeł statystycznych oraz raportów sporządzanych przez różne agencje ONZ, statystyczno opisowych publikacji międzynarodowych instytutów badawczych oraz oficyn wydawniczych, specjalizujących się w przygotowaniu almanachow świata (np. Der Fischer Weltalmanach), jak też roczników statystycznych poszczególnych państw oraz regionalnych i monoraficznych opracowań naukowych. Uzupełniono je bieżącymi informacjami pozyskiwanymi z sieci Internet. Niezwykle cenny materiał źródłowy stanowi obraz satelitarny Ziemi, zakupiony przez Oficynę Wydawniczą Fogra w firmie GEOSPACE, twórczo przetworzony i opracowany. Opracowanie uzupełnia glosariusz, wyjaśniający specjalistyczne terminy, pojęcia, definicje, wskaźniki, itp.
Tagi: atlas świat
18:40, simile60 , Atlasy
Link Dodaj komentarz »


Trzynastoletni Billy Williams uczy się, jak być mężczyzną w walijskich kopalniach węgla, a po wybuchu wojny zostaje żołnierzem i walczy na froncie we Francji. Jego siostra Ethel trafia jako służąca do domu arystokratki, Maud Fitzherbert, wyemancypowanej kobiety uwikłanej w niebezpieczny romans z niemieckim dyplomatą i szpiegiem, Walterem von Ulrichem. Ze związku Ethel i hrabiego Fitzherberta rodzi się syn, nieuznany jednak przez ojca. Nieszczęśliwie zakochany Amerykanin Gus Dewar, młody student prawa i przyjaciel Fitzherberta, otrzymuje szansę na wspaniałą karierę w Białym Domu. Osieroceni przez matkę bracia Grigorij i Lew Peszkow snują plany emigracji z Rosji do mitycznej Ameryki, ale ich pełną realizację uniemożliwia wojna. Grigorij bierze udział w tworzeniu nowej władzy bolszewickiej i zostaje komisarzem ludowym...



Dziennikarz i wydawca magazynu ?Millennium? Mikael Blomkvist ma przyjrzeć się starej sprawie kryminalnej sprzed czterdziestu lat, kiedy zniknęła bez śladu Harriet Vanger. Do pomocy dostaje Lisbeth Salander, młodą, intrygującą outsiderkę i genialną researcherkę. Blomkvist i Salander tworzą niezwykły team. Wspólnie szybko wpadają na trop mrocznej i krwawej historii rodzinnej.

To doskonały, pełen pasji thriller, w którym tajemnica trzyma czytelnika w napięciu aż do samego końca. Po książki Larssona ? uważane przez krytyków i innych pisarzy kryminałów za wydawniczą sensację - na całym świecie sięgnęło już prawie 9 mln czytelników! Autor ma fantastyczną zdolność jednoczesnego prowadzenia wielu skomplikowanych wątków, które błyskotliwie wiąże ze sobą. Zdaniem nie tylko The Times - "w książce świetne jest wszystko - bohater, fabuła, atmosfera".
"Konstrukcja i tempo fabuły są mistrzowskie. Nic dziwnego, że świat oszalał na punkcie Blomkvista i jego nieodłącznej asystentki." - Sydney Morning Herald
"Pełna energii historia o seryjnym mordercy." - Mail on Sunday
"Wciągająca i jedyna w swoim rodzaju powieść kryminalna." - Daily Mail

Po śmierci Dumbledore'a Zakon Feniksa wzmaga swoją działalność, próbując przeciwstawić się coraz potężniejszym siłom śmierciożerców. Harry wraz z przyjaciółmi opuszcza Hogwart, by odnaleźć sposób na pokonanie Voldemorta. Wyprawa ta pełna niepewności i zwątpienia najeżona jest niebezpieczeństwami, a co gorsza nikt nie wie, czy zakończy się sukcesem i czy wszyscy dotrwają do jej końca. Dlaczego Dumbledore nie pozostawił Harry'emu czytelnych wskazówek? Czy przeszłość nieżyjącego dyrektora kryje jakieś niezwykłe tajemnice? Jaką rolę odegra Snape przy boku Voldemorta? Czy Harry'emu uda się dotrzeć do najważniejszych miejsc i faktów dotyczących jego rodziny? Siódmy tom przygód Harry'ego Pottera jest już ostatnią częścią cyklu i - jak spodziewają się czytelnicy - przynosi odpowiedzi na wszystkie istotne dla potteromaniaków pytania.
 
Adaś Niezgódka uczy się w niezwykłej szkole - Akademii Pana Kleksa. Wśród przedmiotów szkolnych są takie jak przędzenie liter i kleksografia, a geografii chłopcy uczą się, grając w piłkę wielkim gumowym globusem.
Wspaniały, baśniowy świat, pełen ciepła i humoru, kultowa postać nauczyciela - człowieka, który zna i rozumie swoich uczniów, dzieli ich radości i zmartwienia, nie boi się okazać własnych słabości i z tolerancją podchodzi do wad innych. Klasyczna powieść, która bawi i zachwyca kolejne pokolenia.
poniedziałek, 04 października 2010

Młody adept sztuki czarodziejskiej przypadkiem dostaje się w środek intrygi, której skutkiem może być magiczna apokalipsa!
Nikodemus Weal od dłuższego czasu pobiera nauki w szacownej akademii sztuk magicznych, ale jego niezwykły talent - niszczenie wszystkich zaklęć samym dotykiem - uniemożliwia mu osiągnięcie biegłości w sztuce czaropisarstwa. Wbrew swej woli zostaje wplątany w rozgrywki potężnych sił i rozpoczyna nowy - ekscytujący i niebezpieczny - etap swojej czarodziejskiej edukacji.
Podczas gdy w akademii odbywa się ważny zjazd magicznych reprezentantów różnych krajów, zamordowana zostaje dziekan jednego z wydziałów. Podejrzenia padają na nauczyciela Nikodemusa, który twierdzi, że w szkole grasuje potężna magiczna istota, i że to ona jest odpowiedzialna za śmierć kobiety. Strażnicy mu jednak nie wierzą, a w samym Nikodemusie widzą przepowiedzianego w proroctwach niszczyciela.
Nad głową chłopca i jego mentora zaczynają gromadzić się ciemne chmury...









zBLOGowani.pl